Üçüncü Parti Kütüphane Kullanmanın Artı ve Eksileri

Android Üçüncü Parti Uygulamalar

 

Merhaba dostlar bugün sizinle üçüncü parti kütüphaneler hakkında konuşacağız, temel hedefim android kütüphaneleri olsa da; web ve masaüstü uygulamalarınız için de aynı düşünme mekaniği işe yarayacaktır.

Öncelikle üçüncü parti kütüphaneler nedir, niye kullanırız? onlardan bahsedelim.

Geliştirici olarak her zaman kodumuzu en baştan yazmak zorunda değiliz bunu biliyoruz, sırtımızı yaslayabileceğimiz bir çok çeşit üçüncü parti kütüphane mevcut. örneğin; veritabanları, network, API kontrollerini yapmamızı sağlayan kütüphaneler gibi.

Ama bu kütüphaneleri kullanmada karşımıza çıkan en büyük çelişki başkasının yazmış olduğu koda güvenmek. Peki güvenmeli miyiz?

Kendim de dahil uygulama geliştirirken bir çok üçüncü parti kütüphane kullanıyoruz, hatta kullanması çok ideal olan kütüphaneleri bu blog’dan da yayınlıyorum. Bunu yaparken dikkat ettiğim şeyleri yazarak başlayalım:

  • Kütüphanenin kaç kişi tarafından hali hazırda kullanılıyor olduğu,
  • issue’ların ne kadar süre zarfında hallediliyor olması,
  • diğer yazılımcıların kütüphane hakkındaki fikirleri.

 

Şimdi artı ve eksilerine bakalım:

Üçüncü parti kütüphane kullanmanın artıları:

  • Geliştirme süresini hızlandırması:
    • Karşılacağımız çoğu durumda kütüphaneler bize zaman kazandırıyor ve çalışmamızı kolaylaştırıyor. Eğer bir kütüphaneyi iyi bir şekilde araştırırsanız kullanmakta bir sıkıntı olmaz, ki bu araştırmayı yapmak artık oldukça kolay: github‘da projenin ne kadar kişi tarafından kullanıldığına, yorumlara, ne sıklıkla maintain edildiğine ve issue’lardaki konulara bakarak karar vermek mantıklı olacaktır.
  • Yeniden keşfetmek, en baştan yapmak zorunda kalmamak:
    • Eğer ki programın en baştan her parçasını sizin yazmanız bir zorunluluk değil ise etrafta zaten olan çözümlerden yararlanmak en güzeli. Bunu örneğin cep telefonu üreten firmaların işlemci üretmek ile uğraşmak yerine daha önce iyi bir şekilde yapmış ve memnun kullanıcıları olan bir şirketten alması gibi düşünebiliriz. Bir örnek daha vermek gerekirse; uygulamamızın bir yerinde harita görüntülemek ve üstünde bir yer işaretlemek istiyoruz, eğer bunu kendimiz yazmak istersek bize hedefimizi unutturacak kadar zaman geçirtebilir öğrenme aşamamız. O yüzden Google gibi bu konuda yıllarca çalışmış bir şirketin kütüphanesini kullanmak çok daha akıllıca olacaktır.
      Bu konuda eminim örnekleri daha da artırabiliriz ama siz anladınız mevzuyu.

 

Üçüncü parti kütüphane kullanmanın eksileri:

  • Performans sorunları:
    • Üçüncü parti kütüphaneler geliştirme açısından ne kadar hızlı olsa da bazı durumlarda uygulamamızın performansını olumsuz etkileyebilmekte. Bunun sebebi ise bazı kütüphanelerin çok büyük ve hız konusunda optimize edilmemiş olması. Bundan kaçınmak için yapabileceğimiz yegane şey, kullanmak istediğimiz kütüphanenin neler yapabildiğini iyi bir şekilde anlamak. Eğer çok büyük ve kapsamlı bir kütüphaneyi sadece sağladığı ufak bir işlev için uygulamanıza dahil ediyorsanız, ikinci defa düşünmenizde fayda olacaktır, çünkü bu build zamanınızı artırabilir ve uygulamanızın daha yavaş çalışmasını sağlayabilir.
  • Özel amaçlı işlevler için uygulanamaması:
    • Kütüphanelerin bize çok yardım edemediği en önemli konulardan biri ise uygulamanızda spesifik bir konuda çalışıyor olmanız. Bu durumda kendi çözümünüzü yazmanız en iyisi olacaktır.
  • Bug’lı kütüphaneler:
    • Eklemek istediğiniz kütüphane bug içeriyor olabilir, bu konu oldukça önemli ama burada da iyi araştırma ile testlerini yapmak sizi bu durumdan kurtarabilir.

Evet dostlar bugün herhangi bir uygulamanıza üçüncü parti bir kütüphane eklemek konusunda konuşmuş olduk, anlattıklarıma göre artılarının mı yoksa eksilerinin mi ağır bastığı konusu size ve projenize bağlı biraz.

ahmet

Ahmet Kılınç - Software Developer

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.